تبیان، دستیار زندگی

با فرزندتان لذت ببرید

او بزرگ می شود و فقط حسرت لحظات زیبایی که می توانستید باهم داشته باشید و به بهانه ی کار و زندگی از دستش دادید،باشماخواهد ماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بازی با کودک


“مامان، این عالیه. فقط ما دو تا تنهایی. این را دوست دارم.”
این حرف پسر ۶ ساله من شب تولدش بود که دوتایی رفته بودیم رستوران، با یک ذره کتچاپ رو صورتش و یک بشقاب کاملاً سسی. قبل از غذا داشتیم در مورد رنگ ها و بازی با استیکرها صحبت می کردیم. وقتی غذا سرو شد چند دقیقه سکوت موقع خوردن غذا بود که یک باره پسرم این حرف را زد. خوشحالی من در آن لحظه بی حد و اندازه بود.

تا حالا هیچ وقت زمانی را فقط با کودک خود سپری کرده اید؟ اگر چند فرزند داشته باشید می دانید که خیلی سخت می توان زمانی را تنها با یکی از آن‌ها سپری کنید. من و همسرم همیشه سعی داریم تا وقت خود را برنامه ریزی کنیم و زمانی را با هر یک از فرزندانمان سپری کنیم. چه با فرزند خود بیرون برویم یا چه وقتی را دونفره در خانه سپری کنیم، حتماً این زمان را برای کودکانمان در نظر می گیریم. می خواهم یک لیست بلندبالا از کارهایی که می توانید با فرزندانتان انجام دهید تا رابطه ای مستحکم با آن‌ها بسازید را با شما درمیان بگذارم.

یکی از بهترین راه های سپری کردن زمانی با کودک خود، انجام دادن کارهایی است که او به آن‌ها علاقه مند است و می تواند درمورد آن نظر بدهد.


یکی از بهترین راه های سپری کردن زمانی با کودک خود، انجام دادن کارهایی است که او به آن‌ها علاقه مند است و می تواند درمورد آن نظر بدهد. هنگامی که فعالیتی را دونفری انجام می دهید، تمام توجه شما معطوف به وی می باشد و متعاقباً تمام توجه وی نیز روی شما خواهد بود. این زمان با ارزشی است که به شما این امکان را می دهد تا با شخصیت فرزند خود بهتر آشنا شوید و از رویاها، آرزوها و نظرات وی مطلع شوید. ضمناً به فرزند شما نشان می دهد چقدر او را دوست دارید و برای وی ارزش قائل هستید. در ضمن کودک شما هم این فرصت را میابد تا شما را به عنوان کسی ببیند که حرفی برای گفتن دارد و گوش کردن به حرف های او خالی از لطف نیست.
فعالیت هایی که فرزندان و والدین می توانند با هم انجام دهند:
- به مرکز فرهنگی سر بزنید. (موزه، کانون، خانه سینما یا باغ گیاه شناسی)
- داوطلب شوید و به یک موسسه خیریه در یک کمپین کمک کنید. (مثلاً به کارتن خواب ها غذا دهید یا به موسسه ای که برنامه برای کودکان یتیم دارد کمک کنید)
- قدم بزنید ، بستنی بخورید و در مورد مزه هایی که دوست دارید حرف بزنید.
- باهم به خرید بروید از او بخواهید برای خرید مایحتاج خانواده کمک کند و در ازای آن مجاز است یک خرید کوچک هم برای خودش داشته باشد.
-به کتابفروشی بروید و در مورد علاقه تان به کتاب های مختلف و دلیلش حرف بزنید.
- اگر فوتبال دوست دارد باهم فوتبال بازی کنید ، می توانید یک دست فوتبال دستی بازی کنید و در حین آن هر قدر دلتان خواست از برنده شدن و گل زدن ابراز خوشحالی کنید. اگر دختر است باهم عروسک هایش را بخوابانید.
_باهم ماشین تان را بشویید.
-آشپزی هایی که مناسب سن اوست را باهم انجام دهید ، مثلا ژله ی رنگی رنگی درست کنبد.
-به مسجد و اماکن مذهبی رفته و در مورد دعا و هرچیز که باید آموزش ببیند حرف بزنید.
_او را برای دوچرخه سواری ببرید و کنارش قدم بزنید.

 تلفن همراه تان را کنار بگذارید ، به فکر کارهای عقب مانده ی خانه و محل کار نباشید ، نگذارید نگرانی دیر شدن و خراب شدن، لذت باهم بودن تان را مخدوش کند. او فقط یکبار کودک است.

منبع:خانواده آنلاین



 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.